Значення історичної науки для поступу людства. Уроки історії . Пригадаймо найважливіше
- https://docs.google.com/presentation/d/12tO-1CWWVL7Z4uygUJOp7FTNg3i0GBzs/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- https://docs.google.com/presentation/d/12r6K4H_kmjD_zpfMRr2om0uI8hRyaV32/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- https://docs.google.com/presentation/d/12okggSqz9hJLMzpBwbhxdOUdBg__F5gQ/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Завдання.Запиши основні терміни в зошит
- Домашнє завдання. Підготувтаися до уроку узагальнення
- Презентація^ https://docs.google.com/presentation/d/12m3hxfduMHEm4O3kA9zG8o2njL_doKb_/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- https://docs.google.com/presentation/d/12jD7wA8pMBqBus_ZXEsoqn9q1tVaRlLS/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Завдання.Запиши народи,які проживають на території України
- Презентації:
- Домашнє завдання: Виписати в зошит 10 країн-республік та 10 країн-монархій у світі
- Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/12GSDBpGcRWJ81pG9GrE0oE_yMJ16VKaN/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Завдання.Виписати терміни, що харктерні для цієї епохи
- Домашнє завдання. Підготувати сенкан діяча Новітньої історії України (на вибір)
- Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/12AfguIoV_Ko1HfLGrEPm36YVUZHuV-n9/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Запиши!!!Новий час — період в історії людства (кінець XV ст. — початокХХ ст.) — доба становлення сучасної європейської цивілізації.
- Завдання. Скласти перелік винаходів та досягнень Нового часу
- Домашнє завдання.Завдання ІІІ , с.142 в підручнику
- Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/12-CiixNdsjWBSifB0QVE-ApUPmvETpC0/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Запиши!!!Античність — це сукупність надбань стародавніх греків і римлян,яка стала основою європейської культури.
- Онлайн-вправа:https://learningapps.org/watch?v=pofzx3p1522
- Домашнє завдання. Виписати в зошит 7 чудес Стародавнього світу
- Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/11AgDEz8vLMDG2_kNaHxrYIlsjO6lYFxR/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
Уся історія людства пов’язана з планетою Земля. Вік нашої планети - понад 4,5 млрд років. Проте тривалий час на Землі не було ознак життя. Коли й унаслідок яких змін воно виникло? Скільки часу триває історія людства? На ці та багато інших запитань люди прагнули знайти відповідь у кожну епоху.
За давніх часів для пояснення походження тварин та рослин, виникнення і розселення своїх пращурів люди створювали міфи. Сьогодні дослідники спираються на наукові факти з прадавньої історії людства, але археологічних знахідок від найдавніших часів не так і багато. Ви вже знаєте, що розкопують, відновлюють та систематизують залишки минулих часів археологи. Тлумачення пам’яток минувшини - справа істориків. Учені-антропологи за кістками людей визначають, яку вони мали зовнішність, будову тіла. Тож картину життя за найдавніших часів відновлюють дослідники багатьох галузей знань.
Робота з картою.Досліджуємо
Попрацюйте з історичною картою. Знайдіть території, де було виявлено рештки людиноподібних істот та сліди їхньої життєдіяльності. Який висновок можна зробити про розселення пралюдей на земній кулі? Де було знайдено стоянки пітекантропів, неандертальців та кроманьйонців у Європі, зокрема в Україні?
Завдання.Продовж речення:
- Інтерактивна вправа: https://wordwall.net/uk/resource/37904477
- Домашнє завдання.За матеріалами параграфа складіть хронологічну задачу у формі загадки про предків людини (крім хронологічних даних, використовуйте інформацію про зовнішній вигляд, уміння цих істот, місця знахідок їхніх решток).
- Пригадай!!!
- Опрацюй:
17 архітектурних пам'яток національного значення на Волині
- Завдання. Створити опис пам'ятника
- Домашнє завдання. Підготуватися до уроку узагальнення
- Презентація: https://naurok.com.ua/rozrobka-uroku-dlya-5-klasu-nush-tema-istoriya-ukra-ni-v-pam-yatkah-i-pam-yatnikah-325293.html
- Пам’ятник — споруда для вшанування пам’яті про людей і події.Пам’ятки історії — визначні місця, пов’язані з важливими історич-ними подіями, з життям і діяльністю відомих осіб, культурою і побутомнародів.
- Завдання. Зроби характеристику пам'ятки за планом:Орієнтовний перелік пам’яток і пам’ятників України для навчальної роботи:
пам’ятники Володимиру Великому і княгині Ользі (м. Київ), Софійський собор (м. Київ), пам’ятник королю Данилу (м. Львів), резиденція Богдана Хмельницького (м. Чигирин), пам’ятник Богдану Хмельницькому (м. Київ), ханський палац (м. Бахчисарай), пам’ятник Михайлові Грушевському (м. Київ), пам’ятник Героям Крут (Чернігівська обл.), Меморіал воїнам УГА (Личаківський цвинтар у Львові), Національний музей «Меморіал пам’яті жертв Голодомору в Україні» (м. Київ), меморіальний простір у Бабиному Яру (м. Київ), монумент «Батьківщина-мати» і Національний музей історії України у Другій світовій війні (м. Київ), монумент Незалежності (м. Київ), Меморіал Героям Небесної Сотні (м. Київ).
1. Що це за пам’ятка? До якої групи вона належить?2. Де вона розташована?3. Коли було створено пам’ятку? (Вкажіть століття або точнудату, якщо її можна встановити).4. Яким подіям у минулому чи історичним діячам присвяченапам’ятка? Що вона засвідчує?5. Хто створив пам’ятку? (Ім’я архітектора, художника, скульптора,інженера).6. Які елементи пам’ятки дають змогу отримати інформаціюпро минуле?7. Історію і культуру якого народу чи народів відображаєпам’ятка?8. Яку інформацію про історію українського народу (або іншихнародів) можна довідатися за допомогою пам’ятки?9. Яких заходів вживають громадськість і держава для збере-ження пам’ятки? - Домашнє завдання.Що спільного й відмінного між історичними пам’ятками та пам’ятниками? Коли пам’ятник стає пам’яткою історії?
- Міф (від грец. — розповідь) — це розповідь, що передає уявленнянаших далеких предків про створення світу, його будову, про богів і різ-них фантастичних істот.
- Поміркуй!!!Яка різниця між історичним міфом та сучасними міфами????
- Тестуванння: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7903524
- Домашнє завдання. Виконати завдання ІІІ, с.107 в підручнику
- Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/10HDWvbQJRrVrSeT1uyc-OYf8BWECb9aY/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Запам'ятай!!!Усна історія – це спосіб вивчення минулого шляхом запису та вивчення спогадів очевидців.
- Історична пам’ять — знання та уявлення суспільства про спільне історичне минуле, що передаються від покоління до покоління і слугують вирізненню народу серед інших.
Історичні наукові знання ґрунтуються на наукових дослідженнях учених. Історична пам'ять формується під впливом свідчень очевидців, інформації ЗМІ, приналежності до певного покоління, подій минулого тощо, які викликають сильні емоційні переживання.
- Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/28379542
- Домашнє завдання. Відвідайте офіційний сайт Українського інституту національної пам’яті. Дізнайтеся, якими питаннями займається ця державна установа. Підготуйте віртуальну екскурсію сайтом УІНП. https://uinp.gov.ua/
- Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-miscya-de-zberigayut-istorichni-dzherela-36094.html
Запам'ятай!!!
Цікаво знати
Термін «музей» походить від давньогрецького «мозейон», «мусейон» — місце, присвячене музам, храм муз. Перші зібрання цінних речей були у палацах правителів перших держав (Вавилон та Єгипет) ще у III тис. до н. е. Перший музей — Дім муз — заснований у Александрії Єгипетській понад дві тисячі років тому.
Музей — культурно-освітній заклад, призначений для вивчення, збереження і використання пам’яток природи, матеріальної та духовної спадщини.- Завдання. Створити невеликий опис музею/архіву (на вибір)
- Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/26223155
- Домашнє завдання. Підготувати повідомлення про цікаві музеї світу
- Речі, які зберігаються у музеях називаються експонатами.
- Експозиція – це сукупність речей, об’єднаних певною темою.
- Реставрація — відновлення пам'ятки, історичного джерела, раніше втраченого, зіпсованого, для подальшого збереження.
- Завдання. Запиши в зошит імена найвідоміших українських істориків (параграф 16 та 17) та їхні праці (найвідоміші)
- Домашнє завдання. Виконати завдання ІІІ, с.101 в підручнику
- 1. Що вивчає наука...?
- 2. Хто досліджує...?
- 3. З якою метою досліджують...?
- 4. За допомогою чого досліджують...?
- Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-dlia-5-klasu-tema-15-yak-narodzhuvalas-istorychna-nauka-nush-616933.html
- Опрацюй!!!ЕТАПИ РОЗВИТКУ ІСТОРИЧНОЇ НАУКИ
З давніх-давен люди прагнули описати історію, переповісти й передати нащадкам важливі події, життя видатних людей, досвід своїх предків і сучасників. Із плином часу обсяг історичних знань дедалі збільшувався. Розширювалося коло історичних джерел, за допомогою яких дослідники відтворювали минуле. А, оскільки людство постійно розвивалося, то й історична наука також невпинно розвивалася.
У розвитку історичної науки вчені виокремлюють два етапи: донауковий і науковий. Що ж у них особливого?
Достеменно не відомо, коли саме було започатковано розвиток історичної науки. Сучасні історики переконані, що великий внесок у започаткування наукових історичних досліджень зробили стародавні греки й римляни.
«Батьком історії» вважають грека Геродота, який жив у V ст. до н. е. Створюючи свою історичну працю, Геродот багато подорожував, описував події на основі власних спостережень, свідчень багатьох людей. Достовірність його праці «Історії» підтверджують дані археології та мовознавчі дослідження тих регіонів, про які писав «батько історії».
Чому Геродот взявся за написання історії? На початку своєї «Історії» він зазначив: «Я зібрав і записав відомості про минулі події, бажаючи, щоб не опинились у забутті діяння народів».
- Завдання. Продовж речення
- Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/28196655
- Домашнє завдання: Виконати завдання ІІІ, с.91 в підручнику
- Опрацювати параграф 14 в підручнику
- Пройти тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7906231
- Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1wOjCzRl2xEqWZSKQnkn91NjrpesI_s2M/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
Україна на старовинних картах
Як люди, так і країни проживають етапи свого становлення. На формування особистості впливає спадковість, виховання, оточення. А на формування територій і кордонів країн — загальні історичні процеси такі як: Велике переселення народів, Великі географічні відкриття та індивідуальні: територія, на якій проживає народ, відносини з сусідами, особливості характеру народу.
На кожному етапі зростання України як країни по-різному нас називали сусіди: сарматами, росами, українцями. Стародавні карти є тим історичним джерелом, яке допомагає нам дізнатися про свою минувшину. Українські території від Дніпра на схід і на південь до Чорного й Азовського морів вперше були зображені на навігаційній морській карті Чорного моря, що була укладена італійським картографом Аньєзе Баттістою в середині XVI століття.
У XVII столітті французький інженер і картограф Гійом де Боплан створив «Загальну карту України». Карта охоплює практично всі території сучасної України. Гійом де Боплан першим представив нас європейцям з однойменною назвою «Україна».
- 1. Що впливає на формування територій та кордонів країн?
- 2. Які території України зображені на карті італійського картографа Аньєзе Баттіста?
- 3. Хто першим у XVII столітті створив «Загальну карту України»?
Завдання. з’ясуйте, які карти перед вами: їх назви, авторів, час створення.
Робота з картами: Порівняй територіальні межі
- Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/21816534
- Домашнє завдання. Створи карту вулиці, де ти проживаєш
- Запитання:
- Презентація до уроку: https://docs.google.com/presentation/d/1w7MrSIlTkQV_QFEBUf9K2HbvFFtb-T7M/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Опрацюй:
Стародавні карти: як наші пращури уявляли світ
- Завдання.Запиши недоліки перших карт світу
- Домашнє завдання.Виконати завдання 1-3,с.74 в підручнику
Загадка
Країни без людей,
Міста без будинків,
Ліси без дерев,
Моря без води.____________
- Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1viZgnCg8re6J2EAictRwdQ9jLYiwhq5g/edit?usp=sharing&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Робота з термінамиІсторична карта – це зменшені зображення земної поверхні, її частин або окремих країн світу, на яких позначають ті або інші події.\\
Історична карта – карта, що відображає події, які відбувалися на певній території на різних етапах її історичного розвитку
Історична карта, на відміну від географічної, містить передусім історичну інформацію. Так, на історичній карті позначено кордони держав та населені пункти, а також найважливіші події, наприклад битви, війни, революції, що відбувалися у різні часи.
Історичні карти можуть бути настінними, а також розташовуватися у підручнику або складатися в окремий атлас.
Легенда карти – перелік умовних позначень до карти. Він містить коротке текстове пояснення того, що зображено на карті.
- Завдання. (Усно): Робота з картою
Знайдіть і покажіть на карті:
1) Україну;
2) столицю України;
3) річку Дніпро;
4) населений пункт, у якому ви народилися;
5) міста України, які ви відвідували.
Завдання. Розподіліть твердження у дві колонки.(письмово)
Що позначають на історичній та фізичній карті?
-
Фізична карта
Історична карта
- Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/21816534
- Домашнє завдання. Виконати завдання #2, с.72 в підручнику
- Відео:
- Робота з схемою:Проаналізуйте схему. Які періоди виокремлюють в історії України? Коротко схарактеризуйте кожен за планом: 1) яку назву має період; 2) які його хронологічні межі; 3) які найвизначніші події відбулися в цей період.
- Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/7822144
- Домашнє завдання. Виконати завдання 1-3.с.63 в підручнику
- Перевір себе: https://learningapps.org/3770832
- Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-istoriya-priladiv-dlya-vimiryuvannya-chasu-5-klas-310737.html
- Відео:
- Для допитливих: https://futurenow.com.ua/yakoyu-bula-evolyutsiya-pryladiv-vymiryuvannya-chasu/
- Завдання. Створи перелік приладів для вимірювання часу в хронологічній послідовності
- Інтерактивна вправа: https://wordwall.net/resource/4793311
- Домашнє завдання: Намалювати на вибір прилад для вимірювання часу
- Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1t_EcNZzOxLbMruD63MOlk-5dvPSHbqwI/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Відео:
- Вправа"продовжи речення"
- Домашнє завдання. Виконати завдання №ІІ, с.66 в підручнику
- Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/18CoVmkqYBQMK7CSbRL1H5RKcp-fDVjFu/edit?usp=share_link&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Визначити точний час певної події, тобто її дату, допомагає хронологія.
- Відео:
- Робота з лінією часу:
- Завдання. Розшифруйте назви одиниць вимірювання часу:
БАДО
-
ДЕЖНЬТИ
-
СІМЯЦЬ
-
КІР
-
АРЕ
-
- Інтерактивна вправа:https://learningapps.org/view3770817
- Домашнє завдання. Складіть сенкан "Хронологія"
- Презентація до уроку : https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-lichba-chasu-v-narodiv-svitu-ta-na-terenah-ukra-ni-306249.html
- Відео до уроку: https://youtu.be/4gAwRNoQf90
- Завдання. Запишіть різновиди годинників в зошит
- Інтерактивна вправа : https://learningapps.org/3895391
- Домашнє завдання, на с. 54 в підручнику виконайте онлайн вправу
- Інтерактивні вправи:
- Виконайте усно вправа з параграфу №7 в підручнику
- Пройти тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6939340
- Презентація до уроку: https://docs.google.com/presentation/d/1BEWlDTIunQCIP0unEt5aGdn7oyU0MbMs/edit?usp=sharing&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Переглянь відео:
- Завдання.Напиши різновиди усних історичних джерел
- Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/1680007
- Домашнє завдання.Підготуватися до уроку узагальнення
- Презентація до уроку:https://docs.google.com/presentation/d/1KjGTrWJ9jKvBDpTgzPnnh5OKuAks4Piz/edit?usp=sharing&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Перегляньте відео:
- Практичне завдання. Підготуй асоціативний кущ "Писемні джерела"
- Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/8289241
- Домашнє завдання. Записати в зошит 10 прикладів писемних історичних джерел, які є в твоєму домі.
- Презентація до уроку:https://docs.google.com/presentation/d/1C23K-RHiAgyk3bB7l9lvYxm3vyelshxX/edit?usp=sharing&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Перегляньте відео:
- Вправа.Продовжи речення....
- Детальніше про допоміжні науки: https://cloud.orioncentr.com.ua/index.php/s/4C2pBFb3yftWtHF (усно)
- Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/watch?v=p2rj757rk21
- Пройдіть тестування: https://www.classtime.com/code/3YVR85
- Домашнє завдання. Опрацювати параграф №4 в підручнику, підготуйте макет поштової марки "Україна на захисті незалежності" (с.31 в підручнику)
- Перевір себе: https://wordwall.net/uk/resource/36142177
- Перегляньте відео:
- Практичне завдання. с.38-39 в підручнику "Археологічні скарби давнини"
- Інтерактивна вправа:
- Домашнє завдання. Скласти пазл:https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=13466a2a7e73
- Презентація до уроку:https://docs.google.com/presentation/d/1HI1ukL9zAjHR6kNZmXZbvbHXcGiK68ek/edit?usp=sharing&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
Запам'ятайте
Археологія — наука, яка вивчає минуле за речовими історичними джерелами. До речових історичних джерел належать: стоянки давніх людей, їхні поселення, поховання, знаряддя праці, посуд, прикраси, предмети побуту, мистецтва, тобто сліди життя та діяльності людини на Землі.
- Домашнє завдання. Створи перелік речових історичних джерел, які є в тебе в будинку.
- Інтерактивне завдання:https://learningapps.org/view26235690
- Домашнє завдання, Опрацювати параграф 3 в підручнику, виконати завдання №2, с.26 в підручнику.
Урок №1. Тема" Предмет шкільної історії"
- Подумайте, коли ми в розмовах вживаємо слово «історія». З якими
словами, словосполученнями у вас асоціюється це слово?
- Завдання. Підготувати асоціативний кущ"Історія".
- З давніх-давен слово «історія» означає звістку, розповідь про минуле людини, родини, народу. Людство завжди цікавилося тим, що було раніше. Відтоді, коли люди оволоділи мовою, вони почали розповідати один одному про минуле. Іноді оповідачі фантазували — і тоді народжувалися дивовижні легенди й міфи. Дехто намагався передати свої відчуття щодо подій минулого в ритмічній формі — і тоді з’являлися вірші й пісні.
- Завдання. Розшифруй вислів про історію

- Завдання.
Сенкан — це неримований п’ятирядковий вірш, що складається
з одинадцяти слів. Він пишеться за таким планом:
1. Іменник (тема).
2. Два прикметники (яке воно?).
3. Три дієслова (що воно робить?).
4. Фраза-висновок із чотирьох слів.
5. Іменник-синонім до теми, або ж слово-асоціація до теми.
- Домашнє завдання. Творчий проєкт «Історія родини». Створіть спільно з дорослими членами родини або близькими вам людьми творчий проєкт «Моє родове дерево». Детальніше:https://cloud.orioncentr.com.ua/index.php/s/4BbScCxXeSS6qxx
Немає коментарів:
Дописати коментар