- Матеріал до уроку: https://dyvensvit.org/top/1024123/
- Поміркуй!!!Людина живе повноцінним життям лише тоді, коли постійно перебуває в пошуках істини. У Новому Завіті Христос говорить про Себе: «Я — дорога, правда і життя» (Ів. 14:6) і ще: «Ось Я стою під дверима та стукаю: коли хто почує Мій голос і двері відчинить, Я до нього ввійду, і буду вечеряти з ним, а він зо Мною» (Об. 3:20). Ми покликані пізнати ці істини розумом і серцем, і не один раз, а постійно, щоб жити ними, адже Icyс щохвилини, щогодини, щодня промовляє до нас. Він насильно не відчиняє дверей, не нав’язує Себе нам, а ніжно стукає і пропонує. Впустити Ісуса у своє життя означає підкоритися Йому. І щоб це зробити, треба найперше почути Його голос. Часом він дійде до нас як голос нашої совісті через думки. Можемо почути Його в різних життєвих ситуаціях. Коли почуємо голос, треба відчинити двері, і цього не можна відкладати, бо майбуття непевне. Або прийняти запрошення Ісуса, як Закхей, і перемінити своє життя, або відмовитись від такого запрошення і відійти, як багатий юнак. Ісус стукає і чекає.
- Завдання. Запиши в зошт як ставився Ісус до дітей
- Домашнє завдання.Підгоутватися до уроку узагальнення
- Матеріал до уроку: chrome- extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://sntgimnasiya.files.wordpress.com/2020/05/d0a3d180d0bed0ba-28.pdf
- Завдання.Дай відповіді на питання.1.Ким є Христос для християн? 2. А ким Він є для тих, хто не вірує в Нього? 3. Яке значення для людини має віра в Ісуса Христа? 4. Назви відомих тобі людей, які глибоко шанують Ісуса Христа.
- Домашнє завдання.Написати міні-твір "Ісус Христос в моєму житті"
- Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-uroku-hristianski-simvoli-u-tradiciah-i-kulturi-ukrainskogo-narodu-etika-7-klas-446911.html
- Опрацюй урок: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://sntgimnasiya.files.wordpress.com/2020/05/d0a3d180d0bed0ba-27.pdf
- Завдання.Запиши:
- Тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1605170
- Домашнє завдання. Пригадай, які ти знаєш християнські символи і яке їхнє символічне значення. Випиши їх у зошит і коротко опиши
- Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-vid rodzhennya-religiynogo-ta-cerkovnogo-zhittya-197337.html
- Тести (усно): https://naurok.com.ua/test/vidrodzhenya-ukra-nsko-duhovnosti-u-hh-stolitti-188560.html
- Домашнє завдання. Виписати імена істориних діячів причетних до відродження української духовності у 20 ст.
- Теоретичний матеріал за темою «Славні постаті українського
народу»
Кожна країна і народ шанують і славлять своїх наставників, які навчили
їх християнської віри. Рим возвеличує Петра і Павла, Індія – Хому, Єгипет –
Марка. Ми прославляємо просвітителя і хрестителя Русі князя Володимира, з
нього християнство проникало в усі сфери людського і державного життя.
Саме християнство та християнське життя немислиме без подвижництва. У допустимих межах та у
певному ступені подвижництво обов’язково заповідане усім християнам та
узаконене для нас усіх. Бо чого вимагає Ісус Христос від своїх послідовників?
Повного зречення. «Коли хтось хоче йти за Мною, хай зречеться себе самого,
візьме на себе хрест свій і йде слідом за Мною» (Мк.8:34). Це значить узяти на
себе хрест труднощів, скорботи і втрат. Основними рисами подвижника є :
смирення, скромність, працелюбність, вміння непомітно і тихо, але твердо і
неухильно «нести свій хрест». Подвижництво виправляє наші душі й
удосконалює наше духовне життя. Давня грецька традиція до лику святих
зараховувала певні класи людей. Серед них вирізняються три головні групи. До
першої належали ті, хто, за визначенням своїм, мав статус святого. Досить
установити причетність людини до такої групи - і самий цей факт уже можна
розглядати як аргумент на користь її святості. Отак визначалися групи
старозаповітних патріархів та пророків і новозаповітних апостолів. Другий клас
складали ті, хто за життя здійснив подвиг і за це дістав вінець святості,- це
мученики, котрі «в стражданні своєму вінці нетління здобули». Нарешті, ті, за
ким особисто визнавалася честь цього покликання,- ієрархи, святителі,
подвижники (аскети) - святі на підставі, так би мовити, особистих чеснот.
Обгрунтуванням святості представників цього класу вважалося надприродне
свідчення про них самого Бога, котрий наділяє їх за життя чи по смерті даром
чудотворення. Сюди ж зараховували невелику групу царів та цариць, увінчаних
ореолом святості або за особливі заслуги перед церквою чи за особисте
доброчинне життя. Прийнятий Руссю пантеон святих збагачується подвижниками, котрі утворюють п`ять категорій: (Запиши)
1. Рівноапостольні — тобто ті, хто своїм життєвим подвигом є рівний з
першими проповідниками вчення Христа.
2. Святителі — представники вищої церковної ієрархії: патріархи,
митрополити, архієпископи, єпископи.
3. Мученики — герої, котрі постраждали за свої християнські переконання.
4. Преподобні — святі монахи.
5. Праведні —святі миряни.
- Тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6305794
- Домашнє завдання. Скласти кросворд з теми "Славні християни"
Урок "26.Тема: Усвідомлення відповідальності за долю народу.
- Конспект уроку: https://naurok.com.ua/urok-z-osnov-hristiyansko-etiki-usvidomlennya-svoe-vidpovidalnosti-za-dolyu-narodu-90307.html
- Завдання.: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3604908
- ЗАВДАННЯ
1. Перегляньте відеоматеріал про пророка Мойсея, який розумів відповідальність за долю свого народу: Відео.
2. Чому є так важливо любити свій народ?
3. Пригадайте які історичні постаті нашого народу, які брали відповідальність за долю нашого народу ви знаєте?
Урок №25.Тема: Урок узагальнення. Тематична перевірка знань
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8360307
Урок №24.Тема: Кардинальна зміна життя.
- Презентація: https://naurok.com.ua/kardinalna-zmina-zhittya-288619.html
- Читання та обговорення змісту оповідання.
Біла чи чорна ворона
Прохолодним літнім вечором Стас і Влад, двоюрідні брати й близькі друзі, уклали договір. «Що б не робили інші, — сказав Стас, молодший брат, — ніколи не опускаймося». Вони закріпили договір потиском рук. А всього через п’ять років Влад загинув в автокатастрофі: він вів машину в стані наркотичного сп’яніння. Стас до того часу теж став наркоманом.
Як же таке могло трапитись? А все почалось зі спілкування з молодими людьми, які вживали наркотики. Хлопці теж почали їх уживати.
Після похорону Стас пригадував два вечори: коли вперше прийняв марихуану і коли уклав угоду з Владом. Можна було відмовитись, це ж його право. Чому він не знайшов у собі сили? Йому сказали: «Якщо ти справжній друг, не підводь нас і не будь білою вороною. Спробуй всього один раз, і ти сам переконаєшся, наскільки це захоплює».
Стас подивився на зграю ворон над своєю головою й подумав: «А що доброго в чорному кольорі?» Наркомани його віку, особливо ті, хто вживав наркотики давно, не вирізняються розумом і мудрістю. Вони погано навчаються, не мають роботи, іноді просто не розуміють, що відбувається навколо них. До того ж самі наркомани вважають один одного втраченими людьми. Вони знають, що їхнє тіло — смітник. І все через те, що колись злегковажили, адже наркотики дуже схожі на вірус грипу, якщо ти не хочеш заразитися, то маєш уникати контакту з інфікованими людьми.
«Я б не потрапив у наркотичну залежність, якби вів здоровий спосіб життя, якби вчасно сказав «ні», не боячись бути білою вороною. А білий колір такий дивовижний, адже він символізує чистоту, незаплямованість, волю. Так хочеться на волю…»
Стас брів вулицями міста, уперше у своєму житті, як умів, молився до Бога й зупинився біля наркологічного диспансеру.
«У мене немає сил, — подумав він, — але з Богом я вилікуюсь, хоча б для того, щоб сказати комусь: «Не грайся з наркотиками, інакше будеш розплачуватись за це все своє життя».
Людмила Ганжелюк
Бесіда за змістом
— Чому хлопці не дотримали слова?
— Що допомогло Стасові змінитися?
— Як ви оцінюєте вчинок Стаса?
— Хто може допомогти людині змінити життя?
Дай відповіді на запитання: 1Що таке кардинальна зміна у житті?2Чи потрібно людям морально вдосконалюватися? Чому?
3Чому потрібно змінюватися?
4Як можна змінити себе?Чи легко змінюватися? Чому ?
5Наскільки важливо творити добро?
6Що таке каяття? Чому каяття веде до пробудження нових життєвих сил?- Домашнє завдання. Підготуватися до уроку узагальнення
Урок №23.Тема: Прозріння:
Бесіда за запитаннями
1. Як ви розумієте поняття «духовна сліпота»?
— людина не може або навіть і не хоче розрізнити, де добро, а де — зло;
— усе робить, як сама того бажає;
— думає лише про себе, про потреби власного тіла;
— не піклується про душу;
— не турбується про ближніх.
«А один із розп’ятих злочинників став зневажати Його й говорити: “Чи Ти не Христос? То спаси Себе й нас!” Обізвався ж той другий, і докоряв йому, кажучи: “Чи не боїшся ти Бога, коли й сам на те саме засуджений? Але ми справедливо засуджені, і належну заплату за вчинки свої беремо, Цей же жадного зла не вчинив”. І сказав до Ісуса: “Спогадай мене, Господи, коли прийдеш у Царство Своє!” І промовив до нього Ісус: ”Поправді кажу тобі: ти будеш зо Мною сьогодні в раю!”» (Лк. 23:39-43).
Обговорення прочитаного
Бесіда за запитаннями
1. Як поводить себе перший розбійник?
2. А як чинить другий розбійник?
3. Як був винагороджений другий розбійник?
Підсумок уроку:
1. Яка сліпота є небезпечнішою: духовна чи фізична?
2. Що є причиною втрати духовного зору людини?
3. Який шлях до духовного прозріння?
4. Якою стає людина після прозріння?
Домашнє завдання. Скласти кросворд "Прозріння"
Урок 22. Тема: Людська слабкість і зміцнення волі.
- Запам'ятай!!!
- Слабкість – відсутність можливостей для спротиву.
- Воля – внутрішня духовна сила людини.
- Страх – відчуття безсилості перед небезпекою.
- Страх Божий – визнання Божої волі та відповідальності перед Господом.
- Покаяння – щире визнання своїх гріхів із твердим наміром не чинити їх надалі.
- Смирення – здатність побороти власну гординю і слухатись волі Божої.
- Спасіння – звільнення від гріхів з Божою допомогою і за власним вибором.
Як ви гадаєте, чи може у людини проявлятися духовна слабкість ?
- Як можна її подолати ?
- Що таке страх ? Від кого він походить ?
- Чи були грішниками наші святі ?
Домашнє завдання. Склади кросворд з теми
Урок №21.Мужність у протистоянні злу
- Що ми називаємо злом?
- Які почуття переживаємо, коли нам заподіяли зло?
- Чому ми буваємо злими?
- Як перемагати зло?
- Чи згідні ви з думкою, що для боротьби зі злом без мужності не обійтися?
- Що таке мужність?
- ⦁ Тематичний діалог:
- ⦁ Подумай, що відчував напередодні і під час бою Голіаф.
- ⦁ Чому його поразка не викликає у нас аніякого співчуття?
- ⦁ А що відчуває Давид? Підтвердь текстом Біблії.
- ⦁ Хто з героїв історії виглядав сильнішим?
- ⦁ Кого б ви назвали у цій оповіді мужнім?
- ⦁ Пригадайте визначення поняття мужність.
- ⦁ Мужність – це суто чоловіча риса характеру.
- ⦁ Ісус Христос – джерело мужності.
- ⦁ Фізично сильна людина завжди буває мужньою.
- ⦁ Людина із серйозними фізичними вадами виявляє мужність кожен день свого життя.
- ⦁ Людина йде на мужній вчинок заради слави.
- ⦁ Той, хто жертвує заради когось собою, - порушує заповідь «Не вбий».
- ⦁ Молитва додає мужності у житті.
- ⦁ Віра є джерелом мужнього вчинку.
- Домашнє завдання.СТвори портрет мужньої людини
Урок №20.Тема: Рідна мова – то серце народу: гине мова – гине народ" (І. Огієнко
- Опрацюй!!!
Огієнко – автор «Десяти мовних заповідей свідомого громадянина»:
1. Мова – то серце народу: гине мова – гине народ.
2. Хто цурається рідної мови, той у саме серце ранить свій народ.
3. Літературна мова – то головний двигун розвитку духовної культури народу, то найміцніша основа її.
4. Уживання в літературі тільки говірких мов сильно шкодить культурному об’єднанню нації.
5. Народ, що не створив собі соборної літературної мови, не може зватися свідомою нацією.
6. Для одного народу мусить бути тільки одна літературна мова і вимова, тільки один правопис.
7. Головний рідномовний обов’язок кожного свідомого громадянина – працювати для збільшення культури своєї літературної мови.
8. Стан літературної мови – то ступінь культурного розвою народу.
9. Як про духовну зрілість окремої особи, так і про зрілість цілого народу судять найперше з культури його літературної мови.
10. Кожний свідомий громадянин мусить практично знати свою соборну літературну мову й вимову та свій соборний правопис, а також знайти й виконувати рідномовні обов’язки свого народу.Прочитай!!!«Споконвіку було Слово, а Слово в Бога було, і Бог було Слово. Воно в Бога було споконвіку. Усе через Нього повстало, і ніщо, що повстало, не повстало без Нього. І життя було в Нім, а життя було Світлом людей. А Світло у темряві світить, і темрява не обгорнула його». Цими рядками починається Святе Євангеліє від апостола Івана. Їх, за порадою святого Августина Блаженного, треба розуміти буквально, а не як високохудожню метафору чи містку алегорію. Справді, саме Слово є першопочатком Дії, Чину, Творення й Сотворіння, воно як вищий задум передувало витворенню світу, його виокремленню з небуття, подальшому розвиткові й удосконаленню.
Мова, дар слова – найвищий Божий дар нам усім, вона найперше, за Біблією, визначає духовну сутність людини, тобто є найголовнішою ознакою її духовного буття, як тіло є ознакою буття фізичного. Божественне походження людини та її дару говорити обстоюють усі релігії світу – винятків із загальної закономірності не знав і не знає жоден з-посеред світових народів. Розмаїття наукових гіпотез щодо походження людської мови, які нагромадилися від античних часів до сучасності, не прояснюють цього питання, не дають однозначної, в усьому обґрунтованої й для всіх прийнятної версії – кожна з цих гіпотез має свої вади й вразливі місця, як має їх і гіпотеза щодо походження людини від котрогось із біологічних об’єктів. І жодна з них не набула одностайності в науковому світі. То чому б нам не прийняти досконалої у своїй простоті, вираженої кількома рядками теорії про божественне походження людини та її мови?
Домашнє завдання.Знайти вислови про рідну мову
Урок №19.Тема: Мова – безцінний Божий дар
- Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-mova-velikiy-bozhiy-dar-dlya-vzaemnogo-spilkuvannya-130397.html
- Рідна мова для кожної людини має велику цінність. Адже, ще немовлям, людина починає пізнавати світ саме за допомогою мови. Спочатку малюк агукає, потім вчиться розмовляти. Дитинка питає в матусі, як влаштований світ, звідки береться те чи інше явище. Мова - це те знаряддя, що допомагає зрозуміти навколишнє середовище.З плином часу людина висловлює свої думки, спілкується, знаходить свою кохану людину, влаштовується на роботу. І все це відбувається за допомогою мови. Якщо у людини якісь труднощі, непорозуміння, то вона звертається до книжок або до народної мудрості, де інші люди за допомогою слова поділились своїми секретами. Тобто мова рідна - це скарбниця досвіду, який людина назбирала протягом життя. Безумовно, рідна мова - Божий дар. То ж не цураймося його, а бережімо!
- Домашнє завднання. Напиши міні-твір "Значення мови в моєму житті"
Урок №18.Тема: Узагальнення
Тестування:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1901663
Урок №17. Тема: Цінність знань у житті людини
- У скарбниці українського фольклору є багато прислів’їв і приказок про важливість знань. Чи згадаєте їх?
Вік живи – вік учись
Не кажи «не вмію», а кажи «навчуся»
Чого Івась не навчився, того Іван не буде знати
Пташка красна пір’ям, а людина знанням
Чого навчився, того за плечима не носити
Без муки нема науки
Згаяного часу конем не наздоженеш.
- Завдання.
Чим відрізняється освічена людина від мудрої?
Вавилонська вежа.
- Які події зображені на малюнку? Розкажіть про них.
- Який гріх був у душах людей?
- Що зробив Господь з людьми?
- Робота з текстом.
Історії з життя.
Словом був створений світ. Слова Ісуса Христа допомагали , виліковували людей, але людина грішить найбільше неправдивим словом. Наш язик, як вогонь: хоч невеликий, та спалює багато. Народне прислів’я нагадує: «Язик мій - ворог мій» . Язик обманює і обмовляє, лестить і лицемірить, ображає і вбиває важким словом. Тому нічого не вартують слова молитви, мовлені язиком, який щойно оскверняв та обмовляв ближнього.
Завдання. Прочитайте коротенькі приклади з життя Бруно Ферреро
Бруно
Ферреро
Три
слова
Один
молодий лицар був відомий своїм розпусним
способом життя. Монах намагався
напоумити
рицаря, що він ризикує постати перед
судом Божим і душею, обтяженою гріхами.
«Нема
чого боятися, - легковажно відповів
лицар. - Тобі ж відомо, що Господь Бог
добрий
і милосердний. Перед смертю
я промовлю три слова, які принесугь мені
вічне спасіння.
Скажу: «Господи,
змилуйся і прости».
Монах похитав головою, а лицар, сміючись, знову взявся за своє.
Якось
під час сильної бурі, лицар їхав верхи
уздовж берега глибокої ріки. Він не
хотів
пропустити балу. Та раптом
ударив грім. Кінь із переляку став на
диби і скинув вершника у
стрімку
течію.
Перед смертю лицар вигукнув свої останні три слова: «Щоб ти здох!»
Бруно
Ферреро
Останні
слова
в
операційну
університетської клініки внесли ноші.
Лежав на них хворий, якому хірург
пояснював,
у чому полягатиме операція, що невдовзі
мала розпочатися.
«У
вас тяжка форма пухлини голосових
зв'язок. Ми переконані, що зможемо її
повністю
видалити. Врятуємо вам
життя, але, на жаль, ви більше не зможете
розмовляти...».
Лікар
змовк, а потім продовжив: «Якщо ви хочете
сказати останні у своєму житті слова,
то
можете це зробити зараз».
Хворий хвильку помовчав, а відтак виразно мовив: «Слава Ісусу Христу!».
Бруно
Ферреро
Приклад
Тату, з чого починається війна? - запитує батька маленький Андрійко, дивлячисьтелевізійні новини.
Все починається більш-менш однаково: якщо, наприклад, Англія і Америка виявляють,що в них різні погляди на якийсь предмет...Тут втручається мама:
Не говори дитині дурниць. Америка і Англія ніколи не сваряться!
Це нічого не має до діла. Я тільки наводив приклад.
Ти завжди робиш плутанину в його голові!
Краще нехай у ній буде хоч щось, аніж мала б бути порожня!
Дай спокій... Це нісенітниці!їхню сварку перериває Андрійко:
Дякую, я вже зрозумів!
- Домашнє завдання. Підготуватися до уроку узагальнення
Урок №16.Тема: Відданість і вірність
- Розгадування загадок:
1. Ви не наважитесь вдарити мною свого сусіда по парті, бо мене зберігають у чистоті, у найбільш шанованому місці в оселі. Колись по мені вчилися читати, я стала першою книгою, що була надрукована. Я є, мабуть, у кожній українській оселі. Сам Господь відкрив людям Себе в мені. (Біблія)
2. Я можу бути і чоловіком, і жінкою. Комусь стану найкращим другом, а комусь, на жаль, - ворогом. На мене кажуть «вінець творіння», бо Господь постановив мене мудро і справедливо господарювати на землі. Господь створив мене останньою на Свій образ і подобу. (Людина)
3. Я є прекрасним місцем, що Господь з любов’ю створив для людей. Гуляючи по мені, Адам давав назви рослинам і тваринам. Я був свідком гріхопадіння людини. Деякі вчені, не знаючи, що я існую в невидимому світі, досі шукають мої сліди на землі. (Райський сад)
4. Я – велике, важливе, позитивне поняття. Іноді, прагнучи мене, люди роблять великі дурниці і помилки. Господь мріяв бачити мене в своїх найдосконаліших творіннях – людях. Та перші люди не витримали випробування, тому донині щодня повинні робити вибір між мною і злом. (Добро)
5. Я завжди йду вслід за гріхом. Я – неминуча розплата тим, хто порушує Божі заповіді. Отримуючи мене, Єва почула: «В муках народжуватимеш дітей», а Адам дізнався, що в поті чола здобуватиме собі їжу і важко працюватиме на землі. (Покарання)
6. Я – голос Божий у душі кожної людини. Якщо ви стоїте перед складним вибором, прислухайтеся до мене, і зло не заманить вас яскравими рекламами чи спокусливими словами. Кожен, хто чинить згідно зі мною, чинить добре. (Совість)
7. Я жив у ті часи, коли людей на землі стало дуже багато. Та ці люди засмучували Бога, бо жили в гріхах, заздрощах і війнах, тому Господь вирішив знищити їх. Він так і зробив. Врятувалися лише я та моя родина. Під кінець довгої та важкої подорожі водою ми побачили на небі знак примирення між небом і землею. (Ной)
- Робота з біблійною історією:
Відданість і вірність Авраама
Одного разу Бог вирішив перевірити любов і вірність зачинателя єврейського народу Авраама. Він зажадав від пророка принести в жертву його єдиного з Сарою сина, пізнього первістка Ісаака. Бог хотів з’ясувати, чи любить він Його, чи вірить Йому й чи готовий коритися Божій волі. І Бог промовив:
- Аврааме! Візьми свого єдиного улюбленого сина, зійди на гору. І там принеси його Мені в жертву.
То був нелегкий наказ, одначе Авраам не суперечив Богові. Він підвівся удосвіта, осідлав осла, нарубав дров і вирушив з Ісааком в дорогу. Важко несли Авраама ноги на гору, де мав скласти страшну жертву. Розпалив Ісаак вогнище: «Де ж ягня для жертви?» Серце батька розривалось від болю, але він сказав: «Бог Сам вибере Собі ягня». І тоді син зрозумів, що тим ягням буде він. Та коли Авраам уже заніс ніж над сином, то почув голос позаду себе що кликав його повернутися і взяти барана для жертви.
Бог сказав Авраамові: «Тепер Я знаю, що ти Мені вірний. За те, що ти Мене послухав, Я благословляю тебе та всіх твоїх нащадків».
Так Бог переконався у відданості Авраама і в майбутньому щедро його благословив.
- Завдання. Продовжити речення:
- Домашнє завдання. Знайти приклади відданості та вірності
Урок №15. Тема: Милосердя і безкорисливість.
Фронтальне опитування:
— Що таке допомога?
— Чому вона так високо цінується?
— Чому допомога може запам’ятатися на все життя?
— Чому допомога повинна супроводжуватися любов’ю?
Презентація: https://vseosvita.ua/library/urok-miloserda-i-bezkorislivist-107353.html
- Відео:
- Діалог з класом.- Чи сказано в притчі, ким є побитий чоловік? Який його соціальний стан? А чи є це важливим для Ісуса?- Як веде себе священик? Чому він не допоміг постраждалому?- Чи виявив милосердя левіт?- Хто допоміг пораненому чоловікові?-Якими були дії самарянина?-То хто в цій притчі є ближнім?
- Домашнє завдання.Наведи приклади милосердності
Урок №14. Тема: Допомога як вияв любові.
- Мета уроку: З’ясувати відповіді на запитання, що таке взаємодопомога, як допомогти ближньому, самому собі; перевірить дієвість отриманих знань у життєвих ситуаціях етичного практикуму; формувати бажання й уміння допомагати ближнім на засадах любові.
- Що називаємо милосердям?
- Що таке милостиня?
- Чи потребували ви коли – небудь милосердя?
- Милосердя – це миле серце, здатність проявляти любов до ближнього, особливо до знедоленого, каліки, будь – якої людини,що є у скрутному становищі.
- Милостиня – це наслідок милосердя. Це виявлення співчуття та прагнення допомогти на ділі, в реальному житті.
- Яким чином можна допомогти?
- Ісус у притчі про овець та козлів (Мт.25;31 – 46) визначає милостиню духовну і матеріальну. Тому у християнина є змога виявляти милосердя постійно і саме в такий спосіб, який буде найбільш ефективним для потребуючої людини і спроможним для того, хто допомагає. Та є ще особливості милостині, її найголовніші ознаки, на які вказує нам Ісус
- Домашнє завдання. Підготуйте та запишіть в зошиті відповідь на питання «Що ми можемо зробити одне для одного? Що ми відчуваємо коли допомагаємо іншим?».
Урок №13. Тема: Урок узагальнення. Тематична перевірка знань
- Тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2007073
Урок №12.Тема: Здатність піти за покликом сумління.
- Презентація: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-zdatnist-piti-za-poklikom-sumlinna-499899.html
- Запиши!!!СУМЛІ́ННЯ, . Усвідомлення й почуття моральної відповідальності за свою поведінку, свої вчинки перед самим собою, людьми, суспільством; моральні принципи, погляди, переконання; совість
- Робота з текстомНа троні син Соломона – Рехав’ям. Ізраїльтяни покликали на царство Єровоама. Вірними Рехав’ямові – залишилися тільки племена Юди і Веніаміна. Царство розділилося: Ізраїльське та Юдейське. Так повелів Господь чоловікові Божому: ,, Ти не їстимеш хліба, і не питимеш води , і не вернешся дорогою , якою пішов!” Але один старий збрежав і чоловік повірив йому , повернувся в місто, пішов до старого і прийняв його пригощання. За це він жорстоко поплатився , чоловік Господній ( Божий ) оскільки послухався старого : не встиг він знову відправитись в дорогу , як на нього напав лев і роздер його.
- Домашнє завдання. Скласти кросворд з словом "сумління"
Урок №11. Тема: Рішучість та відвага у житті
- Презентація до уроку: https://naurok.com.ua/rishuchist-i-vidvaga-u-zhitti-288618.html
- Запиши!!! Словничок термінів.
Рішучість — це вольова якість людини, яка характеризується вчасним прийняттям і виконанням рішення у значущій для людини ситуації; це властивість особистості, що виявляється у досить швидкому й продуманому виборі цілі та способу її досягнення.
Відвага — одна з позитивних моральних якостей особистості, яка виявляється у різних ситуаціях з урахуванням очевидної небезпеки.
Сміливість — це рішучі дії в ім’я досягнення поставленої мети; вірність обраним ідеалам і принципам усупереч ворожим обставинам і тиску з боку інших людей; непримиренність щодо всякого зла і несправедливості; відверте висловлення своєї власної думки.
- Робота з текстом. На уроках християнської етики, вивчаючи Біблію, ми знайомимося з різними людьми впродовж усієї біблійної історії, які були і рішучими, і відважними, і сміливими. Згадайте, наприклад, Ноя, який будував ковчег далеко від будь-яких великих водойм під глузування людей, серед яких він жив. Хіба не був рішучим Авраам, коли за покликом Божим вирушив у невідому землю? У свої 70 років він виявив неабияку сміливість, бо з ним ішло багато людей, за яких він узяв відповідальність на себе.І зовсім уже неможливо не згадати про бій юного Давида із досвідченим воїном-велетнем Голіятом! Біблія розповідає також про юдейських юнаків — Даниїла і його трьох друзів, — які потрапили в полон до вавилонян, де вони під реальною загрозою смерті лишились вірними своїм переконанням. Мотивацією цих героїв була віра в живого Бога, Творця Всесвіту. Вони усвідомлювали своє становище, переборювали свої страхи і бажання, але рішення ухвалювали згідно з волею Божою. Навіть Ісус Христос, Син Божий, у момент смертельної тривоги так молився в Гефсиманському саду: «Отче, як волієш, — пронеси мимо Мене цю чашу! Та проте — не Моя, а Твоя нехай станеться воля!..» (Лк. 22:42).Саме ця любов Ісуса до Отця Небесного і до Своїх людей звела Його на хрест, а нам дала життя вічне. Після воскресіння і вознесіння на небеса Ісус Христос не залишає Своїх послідовників-апостолів, а посилає їм Духа Святого, Який перетворює переляканих і розгублених учнів на сміливих і рішучих благовісників. Але це дуже не подобалось юдейським релігійним учителям, які вважали нове вчення єрессю і богозневагою. Вони висміювали апостолів, жорстоко їх били й ув’язнювали, забороняли поширювати Євангелію. Саме в таких умовах зародилась і зростала рання християнська Церква.Книга Дії святих апостолів описує, як ненависть фарисеїв поширилась на помічників апостолів (дияконів) та інших християн. Зокрема, розділи 6 і 7 описують історію диякона Степана, першого мученика за віру.Методичні рекомендації. Можна працювати з текстом Дії 6:6–15; 7:54–60, але, якщо є можливість, краще показати епізод про диякона Степана з мультфільму «Благовісники»:vom-ru.org/?page_id=7543.Звичайно, нелегко залишатися вірним власним переконанням, але Господь обов’язково допоможе, бо Він — вірний! Останні слова Степана: «…Не залічи їм, о Господи, цього гріха!..» (Дiї 7:60) засвідчили не тільки віру в Ісуса Христа. Степан учинив так, як і Ісус (Лк. 23:34) — він молився за своїх убивць. І Бог відповів на молитву Степана — простив Савла, жорстокого гонителя християн, і зробив його Своїм апостолом — апостолом Павлом.
- ТЕСТ (усно)
Виберіть правильну відповідь.
1. Властивість особистості, що виявляється у швидкому й продуманому виборі цілі та спосіб її досягнення — це …
а) рішучість
б) відвага
в) сміливість
2. Упевнені дії в ім’я досягнення поставленої мети, вірність обраним ідеалам і принципам усупереч обставинам чи тиску з боку інших людей, відверте висловлення своєї власної думки — так виявляється…
а) рішучість
б) відвага
в) сміливість
3. Хоробрість, мужність, безстрашність, відважність, відчайдушність — це … до слова «відвага»:
а) синоніми
б) антоніми
в) омоніми
4. Відданість і вірність — це якості характеру, які виявляються в турботі про …
а) себе
б) інших
в) природу
5. Що складає основу життя кожного християнина?
а) спілкування
б) віра
в) праця
6. Першим мучеником за Христову віру був…
а) Іван Богослов
б) диякон Степан
в) апостол Павло
7. Чому Давид наважився вийти на двобій із Голіятом?
а) він був сильним і досвідченим воїном
б) не знав, із ким йому доведеться битися
в) був упевнений у підтримці Господа
8. Що змусило вавилонського царя Навуходоносора повірити в Господа?
а) таємничі знаки на стіні
б) неушкодженість юнаків у печі
в) слова праведних юдеїв
9. Яку чесноту продемонстрували юдейські юнаки Даниїл і троє його друзів?
а) свою впертість
б) поступливість цареві
в) вірність переконанням
10. До кого з апостолів можна застосувати схему:
«переслідував зустрів змінився»?
а) Петро
б) Павло
в) Хома
11. Знайти відповідь
1. Без відваги а) стій сміло
2. Хоробрий б’ється до смерті, а б) кайдани тре
3. Відвага мед п’є і в) здобули козаки славу
4. За праве діло г) сміливий — до перемоги
5. За сміливість і відвагу д) зазнаєш зневаги - Домашнє завдання.Навести приклади рішучості та відваги (з власного досвіду, з ЗМІ, з Біблії тощо)
Урок №10. Тема: Вдячність – важлива людська чеснота.
- Бог створив людину для …(
- Він дав людині…(
- Людина вибирає між …(
- Бог – це абсолютне … (
- Дороговкази добра записані у … (
- Ми вибираємо добро чи зло … (
- Дороговкази життя людини – це … (
- Запиши!!!!вдячність – це пам'ять серця, подяка за добре ставлення , за допомогу. За добрі вчинки ви повинні завжди дякувати, але за власні добрі справи не чекай подяки.
- Прочитай!!!!
- Робота з Біблією:
- Зауваж, що один зцілений не відразу повернувся додому.
- — Чому? Що саме він зробив?
- — Чи завжди потрібно дякувати?
- — Чи подобається вам, коли хтось дякує за зроблений вами вчинок?
- Що означає бути вдячним?
- Звідки людина черпає вдячність?
- Що є мотивом для вдячності?
- За що людина повинна дякувати Богу?
Урок №9. Тема: Віра, надія, любов
- Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1uoGRNELs0uMsu_Bt9Kaf4V2NR-ZT8WPq/edit?usp=sharing&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
- Запиши в зошит!!!Чесноти – один із найщедріших Божих дарів людині. Чеснота є позитивною рисою нашої душі, завдяки якій людина здійснює добрі вчинки. Чесноти поділяються на одвічні і набуті людиною упродовж життя. Одвічні чесноти по-іншому називають Божими або богословськими. Божі чесноти мають надприродне походження: вони влиті Богом у душу людини через Святого Духа. Господь не примушує людину до чеснот. Вона має вільний вибір і сама вирішує, чи розвивати їх у собі далі, чи залишити незрілими зернятами. Божими Чеснотами є Віра, Надія і Любов.
- Евристична бесіда .
Чому
віра неможлива без довіри?
Яку
людину можна вважати віруючою?
Чому
«віра без діл мертва»?
Чи
вартують щось добрі справи без віри?
У що віриш ти?
- Повчальне оповідання
До одного села приїхала циркова група. Під час одного з номерів між 2 високими стовпами натягнули канат. Акробат пройшовся по канату спочатку сам, потім із тачкою поперед себе. Глядачі були захоплені, лунко аплодували. Тоді акробат запитав: «Чи вірите ви, що я пройду з тачкою по канату так само успішно і назад?» Глядачі з готовністю вигукнули: «Аякже, віримо!» Тоді артист запропонував комусь із них сісти до тачки. Запанувала напружена тиша. Ніхто із людей не зважився прийняти пропозицію акробата…(За О.Басок)
-
Поміркуй і дай відповідь:
Що можна сказати про віру глядачів з повчального оповідання?
Чи не пізнаємо ми в цій розповіді й себе?
Якою повинна бути справжня віра в Бога?
Опрацюй оповідання: https://docs.google.com/document/d/1RFMcXeGtgLpeLsF6UOforh6z0nL3uIAs/edit?usp=sharing&ouid=101741304775434656088&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання: Запиши в зошит:
Любов – моральне почуття і Божа Чеснота, що характеризується прийняттям і розумінням ближнього як неповторної особистості, готовність пробачити, співчувати, прагнення допомогти.
Надія − моральне почуття очікування бажаного, пов’язане з упевненістю у можливості його здійснення; Божа Чеснота, що виражається в очікуванні Царства Господньої допомоги і Царства Божого.
Чеснота – доброчесність, тверда схильність робити добро; постійне прагнення людської душі до виконання Заповідей Божих.
Урок №8. Життєвий шлях людини
- Презентація до уроку: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-ohe-zittevij-slah-ludini-7-klas-466660.html
- http://www.vytaniya.info/%D0%BB%D1%83%D0%BA%D0%B8-736-50-%D0%B3%D1%80%D1%96%D1%88%D0%BD%D0%B0-%D0%B6%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B7%D1%83%D1%94-%D1%96%D1%81%D1%83%D1%81%D0%B0/
- Євангеліє від св. Луки 19:1-19: 1. Увійшовши в Єрихон, Ісус проходив через (місто). 2. А був там чоловік, Закхей на ім’я; він був головою над митарями й був багатий. 3. Він бажав бачити Ісуса, хто Він такий, але не міг із-за народу, бо був малого зросту. 4. Побіг він наперед, виліз на сикомор, щоб подивитися на нього, бо Ісус мав проходити тудою. 5. Прийшовши на те місце, Ісус глянув угору і сказав до нього: “Закхею, притьмом злізай, бо Я сьогодні маю бути в твоїм домі.” 6. І зліз той швидко і прийняв Його радо. 7. Всі, бачивши те, заходилися нарікати та й казали: “До чоловіка грішника зайшов у гостину.” 8. А Закхей устав і до Господа промовив: “Господи, ось половину майна свого даю вбогим, а коли чимсь когось і покривдив, поверну вчетверо.” 9. Ісус сказав до нього: “Сьогодні на цей дім зійшло спасіння, бо й він син Авраама. 10. Син бо Чоловічий прийшов шукати і спасти те, що загинуло.”
- Євангеліє від св. Йоана 4:5-42: 5. Отож прибув Він до одного міста в Самарії, яке називається Сихар, неподалеку поля, наданого Яковом синові своєму Йосифові. 6. Там і криниця Яковова була. Натомився з дороги Ісус, тож і присів біля криниці; було ж під шосту годину. 7. Надходить же жінка з Самарії води взяти. Ісус до неї каже: «Дай Мені напитися.» 8. Учні ж Його пішли були до міста харчів купити. 9. Отож каже до Нього жінка самарянка: «Юдей єси, а просиш напитися в мене, жінки самарянки?» Не мають бо зносин юдеї з самарянами. 10. Ісус у відповідь сказав до неї: «Була б ти відала про дар Божий, і хто той, що каже тобі: Дай Мені напитися, то попросила б сама в Нього, а Він дав би тобі води живої.» 11. Мовить до Нього жінка: «Ти й зачерпнути не маєш чим, пане, а й криниця глибока, – то звідкіля б у Тебе вода жива? 12. Чи більший Ти за батька нашого Якова, що дав нам криницю оцю, і сам пив з неї, а й сини його ще й товар його?» 13. А Ісус їй у відповідь: «Кожен, хто оту воду п’є, знову захоче пити. 14. Той же, хто нап’ється води, якої дам йому Я, – не матиме спраги повіки. Вода бо, що дам йому Я, стане в ньому джерелом такої води, яка струмує в життя вічне.» 15. Говорить до Нього жінка: «То дай мені, пане, тієї води, щоб не мала я більше вже спраги та й не ходила сюди черпати.» 16. «Піди ж, – мовить до неї, – позви чоловіка свого та й повертайся сюди.» 17. Озвалася жінка та й каже Йому: «Нема в мене чоловіка.» «Добре єси мовила – відрік їй, – Не маю чоловіка! 18. П’ятьох бо мала єси чоловіків, та й той, що тепер у тебе, – не чоловік він тобі. Правду мовила єси.» 19. А жінка й каже до Нього: «Бачу, пане, – пророк Ти. 20. Батьки наші на оцій горі поклонялися, ви ж говорите – в Єрусалимі, мовляв, місце, де поклонятися треба.» 21. Ісус до неї: «Повір мені, жінко, – час надходить, коли ані на оцій горі, ані в Єрусалимі будете ви поклонятись Отцеві. 22. Поклоняєтесь ви, не знавши кому. А ми поклоняємося, знавши кому. Від юдеїв бо й спасіння. 23. Та надійде час, – ба, вже й тепер він, – що справжні поклонники Отцеві кланятимуться у дусі й правді. А таких поклонників і шукає собі Отець. 24. Бог – Дух. Ті, що Йому поклоняються, повинні у дусі й правді поклонятися.» 25. Жінка й каже до Нього: «Відаю, що має прийти Месія, чи то Христос. А прийде, то все і звістить нам.» 26. А Ісус їй: «То Я, що говорю з тобою.» 27. Тоді надійшли його учні і дивувалися, що розмовляє він з жінкою. Не спитав, однак, ані один: «Чого хочеш від неї, або: Чому розмовляєш із нею.» 28. Жінка ж покинула свій глечик, побігла в місто та й каже людям: 29. «Ідіть но і подивіться на чоловіка, що сказав мені все, що я робила. Чи, бува, не Христос Він?» 30. І вийшли з міста й подалися до Нього. 31. А учні тим часом заходилися просити Його, кажучи: «Їж лишень, Учителю.» 32. Він же їм: «Їстиму Я їжу, незнану вам.» 33. Учні тоді заговорили один до одного: «Може хтось Йому приніс їсти?» 34. «Їжа моя, – каже до них Ісус, – волю чинити того, хто послав Мене, і діло Його вивершити. 35. Чи ви ж не кажете: «Ще чотири місяці, і жнива настануть. А Я вам кажу: Підведіть очі ваші та й погляньте на ниви, – вони вже для жнив доспіли. 36. Вже і жнець бере свою нагороду, плоди збирає для життя вічного, – щоб сіяч із женцем укупі раділи. 37. Правильна й приказка до цього: Один сіє, а жне хтось інакший. 38. Послав же і Я вас те жати, коло чого ви не трудилися. Інші трудилися, ви ж у їхню працю вступили.» 39. Численні ж самаряни з того міста увірували в Нього з-за слів жінки, яка посвідчила: «Сказав мені все, що я робила». 40. Тож коли прийшли до Нього самаряни, то просили, щоб лишився в них. Він і лишився на два дні там. 41. Та й багато більше увірували з-за Його слова. 42. Жінці ж вони сказали: «Віруємо не з-за самого твого оповідання – самі бо чули й знаємо, що направду Він – світу Спаситель.»
- Завдання. Запиши основні терміни з уроку в зошит
- Пройти тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2624084
Урок №7.Тема: Наполегливість у досягненні мети
- Презентація до уроку: https://naurok.com.ua/napoleglivist-u-dobrih-spravah-288628.html
- Словничок:наполегливість – послідовна спрямованість дій людини на досягнення певної мети.
Притча про несправедливого суддю і вдову
Бесіда за змістом притчі.
- Про що дізнаємося з прочитаної притчі?
- Якою була поведінка вдови?
- Що просила вдова у судді?
- Чому ми повинні наполегливо просити Господа?
- До чого привела її наполегливість?
- Чого вчить нас біблійний текст?
- Чому Господь „бариться” щодо оборони деяких Своїх вірних?
- Що може забезпечити Його прихильність?
- Згадай, коли наполегливість допомогла тобі?
- Завдання:
- Домашнє завдання: Виконай усно завдання: https://naurok.com.ua/test/napoleglivist-u-dosyagnenni-meti-573394.html
Урок №6.Тема:Узагальнення з теми
Тестування: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6136403
Урок №5. Прагнення пізнати істину.
- Запитання.
– Що таке істина?
– Чи можливо її пізнати?
– Навіщо знати істину?
- Опрацюй!!!!
«… і пізнаєте істину, а істина вас вільними зробить!» (Iв. 8:32).
....давньогрецький філософ Арістотель вважав, що істина – це відповідність наших знань оточуючій дійсності. Він, зокрема, говорив: «Казати про суще, що його немає, або про не-суще, що воно є, – значить казати хибне; а казати що суще є і не-суще не є, – значить казати істинне». Скептики ж взагалі відкидали будь-яку можливість пізнати істину, стверджуючи, що вона відносна, тобто що ті самі речі по-різному сприймаються різними людьми, різними органами чуттів, вони викликають різні сприйняття і залежать від виховання людини, звичаїв, віри і переконань.
Т. Аквінський відділив знання від віри, царину розуму від царини одкровення, а також твердив, що деякі істини перевищують розум (зокрема пов’язані з Богом), але жодна йому не противиться. Епоха Просвітництва ствердила силу наукової істини й оголосила про надзвичайні можливості розуму.
- Запиши. Істина – це правда, достовірне знання, її розуміння є незалежним від конкретної людської думки. Наприклад, істина є те, що Римський Колізей існує незалежно від того, чи бачив я його на власні очі.Істина – це Бог, це воля Божа, що міститься в Законі та заповідях. Тобто Святе Письмо – це істина.
- Робота з біблійною історією:
«Того часу Ісус переходив ланами в суботу. А учні Його зголодніли були і стали зривати колосся та їсти. Побачили ж це фарисеї та й кажуть Йому: «Он учні Твої роблять те, чого не годиться робити в суботу…» А Він відповів їм: «Чи ж ви не читали, що зробив був Давид, коли сам зголоднів, і ті, хто був із ним? Як він увійшов до Божого дому, і спожив хліби показні, яких їсти не можна було ні йому, ані тим, хто був із ним, а тільки самим священикам? Або ви не читали в Законі, що в суботу священики порушують суботу у храмі, і невинні вони? А Я вам кажу, що тут Більший, як храм! Коли б знали ви, що то є: милости хочу, а не жертви, то ви не судили б невинних… Бо Син Людський Господь і суботі!» І, вийшовши звідти, прибув Він до їхньої синагоги. І ото, був там чоловік, що мав суху руку. І, щоб обвинити Ісуса, запитали Його: «Чи вздоровляти годиться в суботу?» А Він їм сказав: «Чи знайдеться між вами людина, яка, одну мавши вівцю, не піде по неї і не врятує її, як вона впаде в яму в суботу? А скільки ж людина вартніша за тую овечку! Тому можна чинити добро й у суботу! І каже тоді чоловікові: «Простягни свою руку!» Той простяг, і стала здорова вона, як і друга… Фарисеї ж пішли, і зібрали нараду на Нього, як би Його погубити?…» (Мт.12:1-14).
– Скажіть мені, будь ласка, чи пізнали фарисеї істину?
- Запитання.
– Як ви розумієте, що таке істина?
– Чи достатньо просто знати істину?
– Чому ми не можемо сказати про фарисеїв, що вони пізнали істину?
– Що ж означає пізнати істину?
– Що означає народження згори, народження вдруге?
– Як пізнання істини впливає на наше щоденне життя?
Урок №4. Тема: Матеріальний і духовний світ людини
- Опрацюй!!!
• Мотиви та цілі;
• Загальнолюдські потреби та почуття;
• Її прагнення до самовдосконалення;
• Знання та здібності;
• Віра в майбутнє.
- Скерована бесіда:

Якось до Ісуса підійшов один багатий юнак і спитав Його, що він має робити, щоб потрапити на небеса.

Спаситель відповів, що він повинен любити й шанувати своїх батька й матір, нікого не вбивати, не брехати, не красти. Багатий юнак сказав, що він завжди виконував ці заповіді.
Ісус сказав юнаку, що йому потрібно ще щось зробити. Йому потрібно продати все, що в нього є, і роздати гроші бідним. І тоді вже юнак має піти за Ним.

Багатий юнак не захотів роздати все, що він мав. Він любив речі, якими володів, більше, ніж Бога. Юнак засмутився і пішов геть.

Спаситель сказав Своїм учням, що людям, які люблять багатство, важко потрапити на небеса. Учні не зрозуміли цього. Вони запитали, а хто ж може жити з Богом. Ісус відповів, що люди, які довіряють Богу і люблять Його більше за все, зможуть жити з Ним на небесах.
- Завдання. (запиши в зошит)
- Запитання!!!!
Урок 3. Тема: Святість. Наслідування Христа
- Запиши Святість – одна з основних Божих властивостей, яка передається Богом обраній Ним людині.
Святість – не в безгрішності, а в стійкій і послідовній відразі до гріха. Святість – дар Божий, який набуває людина через дію Божественної благодаті. Але для отримання цього дару людина повинна докласти зусилля. Ці зусилля полягають у боротьбі зі своїми гріховними пристрастями. Під час цієї боротьби християнин отримує благодать Святого Духа, що преображає його пошкоджену гріхом природу.
Бути святим означає в усьому наслідувати Христа: думками, почуттями, словами та вчинками. Найбільш характерною рисою святості є любов (любов до Бога понад усе та до ближнього як до самого себе), яка живить усі інші чесноти: покору, справедливість, працелюбність, чистоту, послух, радість... Святість є тим, до чого покликані всі охрещені, метою, яка досягається Божою допомогою і сповненим боротьби життям лише на небесах.
- Опрацюй!!!
Вони - були ревними наслідувачами Ісуса. Вони - вмирали за ЙОГО Слово, Вони - Вибирали смерть радше, ніж зло. Вони - приклад, що святість - НЕ видумана теорія ..., а реальна можливість ... Вони - приклад живої реальної дієвої любові до Бога. На прикладі їхнього життя Розуміємо - Якими немічними ми є, наскільки сильно потребуємо Божої ПІДТРИМКИ, проводу. А можливо маємо нагоду запитати себе: Якою є моя віра в Ісуса, Якими є мої діла, якими є мої стосунки з Ісусом, чи я є ЙОГО наслідувачем у своєму житті.? На Їхньому прикладі - прикладі життя святих - маємо нагоду повчитися й побачити, що наслідування Христа - є реальним у нашому житті. Вони - одні з тих, хто йшов земним життям разом Із нашим Господом, хто бачив ЙОГО в тілі на Землі, смороду говорили з Ним - віч-на-віч, Вони - свідки ЙОГО воскресіння. Вони - одні з дере, хто прийнять смерть за Свідчення про Ісуса, як Воскреслого живого діяльного Бога, смороду - приклад для нас у вірі, вітрівалості, покаянні и ревності аж до смерти. Вони - апостоли ... учні Ісуса. Дивись і роздумуй ...
- Читаючи Слово Боже, ми бачимо благочестивий характер Ісуса Христа, тобто Його святість:
- у покорі земним батькам (Лк. 2:51-52): «І пішов Він із ними, і прибув у Назарет, і був їм слухняний. А мати Його зберігала оці всі слова в своїм серці. А Ісус зростав мудрістю, і віком та благодаттю, у Бога й людей»;
- у покорі Небесному Батькові (Івана 5:19): «Відповів же Ісус і сказав їм: Поправді, поправді кажу вам: Син нічого робити не може Сам від Себе, тільки те, що Він бачить, що робить Отець; бо що робить Він, те так само й Син робить»;
- у стосунках із людьми (Мк. 10:45): «Бо Син Людський прийшов не на те, щоб служили Йому, але щоб послужити, і душу Свою дати на викуп за багатьох»;
- у бажаннях (Мк. 14:36): «І благав Він: Авва-Отче, Тобі все можливе: пронеси мимо Мене цю чашу!… А проте, не чого хочу Я, але чого Ти…»;
- у пріоритетах (Лк. 5:32): «Не прийшов Я, щоб праведних кликати до покаяння, а грішних»;
- у навчанні людей (Мт. 7:28-29): «І ото, як Ісус закінчив ці слова, то народ дивувався з науки Його. Бо навчав Він їх, як можновладний, а не як ті книжники їхні»;
- у поведінці(Флп. 2:6-8): «Він, бувши в Божій подобі, не вважав за захват бути Богові рівним, але Він умалив Самого Себе, прийнявши вигляд раба, ставши подібним до людини; і подобою ставши, як людина, Він упокорив Себе, бувши слухняний аж до смерти, і то смерти хресної…»
- Домашнє завдання. Пошукай в Бібліх приклади святості та наслідування Ісуса Христа
Урок №2. Тема: "Моральні засади християнства"
- Робота з термінами:
Етика — наука, яка досліджує суть, історію
моралі та її прояви у різноманітних сферах життя і діяльності людини.
Мораль — система поглядів, норм, цінностей, що
регулюють життєвий шлях і повсякденну поведінку людини.
Християнська мораль — загальні правила, норми і
цінності життя людини,закладені у ній Господом і записані в Біблії.
- Опрацюй:
Християнська етика
є наукою про моральне добро людини на основі абсолютних вартостей, якими
наповнена християнська культура. Християнська етика ґрунтується на
універсальному моральному законі людства – десяти Заповідях Божих і двох
головних заповідях Любові, а також на ділах милосердя щодо душі та тіла
ближніх, євангельських радах і блаженствах. Християнська етика закликає
шанувати Бога думками, словами, ділами, а також шанувати батьків, власне і чуже
життя, чистоту, майно, честь, славу, гідність і почуття.
Християнська етика
аналізує природу, внутрішню структуру моральної свідомості і моральних
відносин, досліджує моральні поняття, які виражають моральні норми, принципи,
що містять оцінку діяльності людей. Християнська етика закликає шукати найвище
добро (благо) не тільки своєю розумовою діяльністю, але й на основі формування
духовного світогляду, який відкривається у вічних правдах, об'явлених Богом у
Святому Письмі, зокрема, у правдах про: створення світу; створення людини на
образ і подобу Божу; відкуплення (спасіння) людства; останні речі (смерть, суд,
пекло, рай). Християнська етика –
це етика беззастережного послуху волі Божій, об’явленій через Ісуса Христа.
Християнську етику породжують роздуми над буттям, засновані на Об’явленні
Божому. Християнська етика базується на абсолютній моралі, що є вічною,
незмінною та існує поза простором і часом.
Християнська
етика відрізняється від загальнолюдської етики:
- джерелом
моральності (Святе Письмо й наука Церкви);
- трактуванням
злого вчинку (гріху);
- розумінням
категорій етики (добра, зла, совісті, гідності, щастя);
- розумінням чеснот
(надприродних і природних);
- усвідомленням
морального закону (10 Заповідей Божих);
- незмінністю й
вічністю моральних принципів;
- розумінням людини
як образу й подоби Божої.
Повчальне оповідання
На
лавці в парку сидів самотній дідусь. Поруч присіли відпочити мама з маленькою
донькою. Дідусь пригостив дівчинку цукеркою. Та, розумниця, відразу сказала
йому:
-
Спасибі.
Дідусь
поцікавився:
-
Що за слово ти мені сказала?
Дівчинка
подумала, що старенький не розчув її, і повторила:
-
Спасибі.
Але
той знову запитав:
-
А що означає це слово?
Дівчинка
знизала плечима:
-
Мене так мама вчила говорити, і тато.
-
Дуже добре, мила. Але чи ти розумієш, що сказала?
Тут
мама пояснила:
-
Донька подякувала вам за цукерку. Так роблять усі виховані люди.
-
Так-так, звичайно. Але слово це особливе. Це не просто подяка. Раніше ці слова
були молитвою, котра повністю звучала так: "Спаси вас Бог". Тобто, ви
мені зробили добро, і я молю Господа, щоб він врятував вас для вічного життя:
"Спаси Бог". Потім люди стали забувати про Бога, і молитва
скоротилася, чи й зовсім зникла. Всі звикли говорити: "Спаси-бі". Що
це? "Спаси" - ясно, а що таке "бі"? Тепер уже дідусь
здивовано знизав плечима і зітхнув:
-
Люди часто забувають про Бога. Живуть, як їм заманеться, а так і загинути
недовго. Ось тому ті, хто пам'ятає про Творця, і моляться один за одного:
"Спаси вас Господи" чи "Спаси вас Бог". А коли людина
говорить, сама не розуміючи що, то це не молитва виходить, а щось інше. Чи не
правда?
Дідусь
схилив перед своїми слухачками голову:
-
Ви вибачте мене. Зовсім я вас заговорив. Але мені б дуже хотілося, щоб така
світла душа, як ваша донька, помолилася про мене.
Дідусь
насилу встав з лави, ще раз вклонився і, спираючись на ціпок, пішов по пустій
алеї.
-
Спаси вас Бог, - сказала йому вслід дівчинка.
Урок №1. Тема: Вступ. Справжній та фальшивий ідеали
- Матеріали до уроку:
- Переглянь відео:
- Домашнє завдання. Запам'ятай основні терміни та поняття з уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар